Ur. się 7 III 1905 w miejscowości Bohukały (ob. pow. B. Podl., woj. lubelskie), w rodzinie Wincentego i Rozalii z Zagórskich. Uczył się w Państw. Gim. Męskim w B. Podl., a następnie w jednym z gim. warszawskich. Kształcił się od 1924 r. w Państw. Szk. Budowy Maszyn i Elektrotechniki im. H. Wawelberga i S. Rotwanda w W., gdzie zdobył uprawnienia technika mechanika. Powołany do odbycia służby zasadniczej, zakwalifikowany został na przeszkolenie lotnicze w Centrum Wyszkolenia Oficerów Lotnictwa w Dęblinie. Ukończył kurs pilotażu jako pilot podchorąży rezerwy 9 XI 1929. W charakterze technika mechanika otrzymał pracę w Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS) w B. Podl. Uczestniczył w pracach biura konstrukcyjnego inż. Stanisława Cywińskiego oraz pracach zespołu inż. Antoniego Uszackiego (zob.). Włączył się w pracę Klubu Lotniczego PWS (KL PWS), istniejącego przy wytwórni od IV 1929. Wszedł do Zarz. KL PWS, od 1932 r. został kierownikiem klubowej Szk. Lotniczej. Był czł. hon. KL PWS.
We IX 1930 należał do organizatorów Tygodnia Lotniczego w B. Pod-l. Był autorem lotów na samolocie PWS-4 na trasie B. Podl.-Dęblin-B. Podl. a wraz z Tadeuszem Drozdowskim (zob.) lotu na samolocie PWS-51 na trasie W.-Brześć n. Bugiem-Grodno-Lida-Wilno-Mołodeczno-Słonim-B.Podl.-Zamość-Łuck-Lw.-L.-Brześć. Decyzją Komisji Sportowej Aeroklubu RP otrzymał międzynarodowy dyplom pilota samolotowego kategorii „C" Nr 177 FAI. W III Krajowym Konkursie Awionetek 25 IX-6 X 1930 z nawigatorem T. Drozdowskim na samolocie PWS-51 w grupie I-ej sklasyfikowany został na X miejscu. W IV Kraj. Konkursie Samolotów Turystycznych (25 IX-1 X 1931), startując z tym samym nawigatorem na PWS-51, wycofał się przed lotem okrężnym i nie został sklasyfikowany. Był też uczestnikiem i współorganizatorem wraz z inż. Mieczysławem Pęczalskim i inż. Jerzym Rudlickim I Lubelsko-Podlaskich Zimowych Zawodów Lotniczych (30 I -1 II 1931). W 1931 r. wykonał loty na trasie B.Podl.-W.-B.Podl. W 1932 r. wspólnie ze Stanisławem Gnoińskim wziął udział na PWS-50 w Mityngu Lotniczym w W., zajmując w konkurencji zlotu miejsce punktowane w pierwszej dziesiątce pilotów. W 1932 r. uczestniczył w lotach propagandowych LOPP nad powiatem B. Podl. Podczas jednego z przelotów bez lądowania odbył trasę B. Podl.-Piszczac-Terespol-Tuczna-Kodeń-Terespol-Łomazy-B. Podl.
Zginął śmiercią lotnika 16 IX 1932 podczas wspólnego lotu szkoleniowego ze Stefanem Kluczyńskim na samolocie Hanriot-28, wykonując pokazową spiralę nad lotniskiem klubowym. Pochowany został na cm. miejskim w B. Podl. przy ul. Janowskiej. W małż. z Rozalią Borkowską miał s. Janusza.
SBTP, T. 17, W. 2006 (Demidowicz T.); „Skrzydlata Polska” 1930, nr 4, s. 3-6, 1931, nr 1, s. 11, nr 2-3, s. 28-30, 38-41, 76-7, nr 10, s. 243, 1932, nr 7, s. 140-1, nr 10-11, s. 253: „Biuletyn Aeroklubu RP” 1931, nr 2 i nr 20; „Lot Polski” 1930, nr 10, s. 2-4, 1931, nr 2, s. 22; Ku czci poległych lotników. Księga pamiątkowa. Pod red. M. Romeyki, W. 1933, s. 377-8 (Borowy S.) - fot.; 5 lat pracy i istnienia KL PWS 1929/34, B. Podl. 1934, s. 23; Glass A., Polskie konstrukcje lotnicze 1893-1939, W. 1977, s. 186-8; Chwałczyk T., Podlaskie skrzydła, Rzeszów 1985, s. 46-8; Polskie lotnictwo sportowe. Almanach, Kr. 1987 s. 53-4 (Malinowski T.); Urząd Stanu Cywilnego w B. Podl. sygn. 1-72/1932, 2 rz. bp.
(autor Tomasz DEMIDOWICZ)